10 sposobów na ograniczenie picia alkoholu

Miejsce zamieszkania warunkuje skłonności do uzależnienia od alkoholu
Miejsce zamieszkania warunkuje skłonności do uzależnienia od alkoholu
6 października 2019
10 sposobów na ograniczenie picia alkoholu

Zadbaj o swoje życie już teraz i poznaj 10 sposobów na ograniczenie picia alkoholu. To prosty, pierwszy krok na drodze do przeciwdziałania nałogowi alkoholowemu lub leczenia występującego już alkoholizmu. Wymienione poniżej metody zostały opracowane przez zespół specjalistów.

10 sposobów na ograniczenie picia alkoholu według specjalistów

Narodowy Instytut ds. Nadużywania Alkoholu i Alkoholizmu w Stanach Zjednoczonych Ameryki (NIAAA) już od lat bije na alarm, ponieważ coraz więcej osób w tym kraju nadużywa alkoholu. Powody takiego działania są różne: stres, ciężka praca, trudności życiowe, prywatne tragedie lub po prostu brak umiarkowania w zabawie. Bardzo powszechne stają się kliniki leczenia alkoholizmu, wszywki alkoholowe (zwłaszcza Naltrexon i Disulfiran) oraz terapie alkoholowe. Pomimo tak wieku dróg radzenia sobie z nałogiem alkoholowym, problem wciąż narasta. Warto zatem wiedzieć jak mu przeciwdziałać lub też jakie kroki można podjąć samemu, aby wspomóc jego zwalczanie.

Sposoby na zwalczenie alkoholizmu według NIAAA:

  1. Zapisz swoje powody,dla których chcesz przestać pić. Na przykład możesz chcieć poczuć się zdrowiej, lepiej spać, poprawić relacje.
  2. Ustaw sobie dozwoloną ilość alkoholu. Dopuszczalna dawka, to nie więcej niż jeden standardowy kieliszek dziennie dla kobiet i mężczyzn powyżej 65 lat oraz nie więcej niż dwa standardowe kieliszki dziennie dla mężczyzn poniżej 65 lat. Warto jednak w ogóle odstawić picie alkoholu bez okazji, a swój stan zdrowia skonsultować z lekarzem.
  3. Rejestrujswoje nawyki picia. Dzięki temu zauważysz pewne korelacje między wydarzeniami danego dnia a ilością wypitego alkoholu i wyeliminujesz przyczyny spożywania tej używki.
  4. Nie trzymaj alkoholu w domu. Trzymając alkohol poza zasięgiem – tylko krok dalej – możesz zminimalizować pragnienie picia.
  5. Pij powoli. Pij i delektuj się. Pij napoje gazowane, wodę lub sok po wypiciu napoju alkoholowego.
  6. Ustanów dni wolne od alkoholu. Zacznij od jednego lub dwóch dni w tygodniu i powoli zwiększaj.
  7. Zidentyfikuj presję znajomych w temacie picia alkoholu. Nie powinieneś czuć się zobowiązany do picia w towarzystwie. Przećwicz sposoby grzecznego odmawiania, bądź asertywny, a jeśli to konieczne, pamiętaj o kilku przydatnych wymówkach, aby nie pić (poranne zajęcia, prowadzenie pojazdu itd.).
  8. Znajdź hobbylub inne działania, które pozwolą Ci nie myśleć o nałogu alkoholowym. Może to być pasja związana z czymkolwiek (kolekcjonerstwo, składanie modeli) lub sport.
  9. Strzeż się pokus. Łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale staraj się trzymać z dala od ludzi i miejsc, które sprawiają, że chcesz pić alkohol. Jeśli pewne zdarzenia kojarzysz z piciem (np. urodziny konkretnego znajomego, Sylwester), opracuj plan wymigania się z nich.
  10. Bądź wytrwały i uczciwy. Większość ludzi z czasem rezygnuje z walki z nałogiem, przyjmując porażkę i zaczynając pić alkohol od nowa. Pamiętaj, że niepowodzenia się zdarzają, ponieważ nic nie jest czarno-białe. Nie pozwól jednak, aby powstrzymały Cię one przed osiągnięciem celu.

Jeżeli zastosujesz się do powyższych rad, istnieje duża szansa, że będziesz w stanie poradzić sobie z nałogiem alkoholowym. Jeśli nie pozostaje nadal pomoc w postaci leczenia farmakologicznego uzależnienia z udziałem implantu Naltrexone wspierana hipnoterapią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *